Nieuws Maart 2020

Eerste dames wedstrijd in Camp Nou

Afgelopen zaterdag was het 49 jaar geleden dat er voor het eerst een dames wedstrijd van het eerste voetbal team werd gespeeld in het Camp Nou. Op 25 December ontstond de Seleció Ciutat de Barcelona, een dameselftal dat op dat moment nog niet door Barça werd erkend. Dat gebeurde enkele maanden later, waarna de naam werd veranderd in Penya Femenina Barcelonista en het team officieel aan de blaugranas werd verbonden.

Om het damesvoetbal te promoten, werd er meteen een toernooi georganiseerd. Met Espanyol, Sabadel en Sant Andreu streden de Penya Femenina Barcelonista om de Catalaanse beker. Nadat Barça de eerste wedstrijd met 1-0 van Sant Andreu wist te winnen, stond het team op 28 maart 1971 tegen stadsgenoot Espanyol. 30.000 toeschouwers zagen Espanyol het duel met 2-1 winnen.

Foto: www.fcbarcelona.cat