Nieuws Augustus 2010

Eerste officiële thuiswedstrijd voor Sandro Rosell

Vanavond tijdens de wedstrijd tegen Sevilla, voor de Spaanse Super Cup, zal Sandro Rosell voor het eerst in Camp Nou op de stoel van de voorzitter zitten om de wedstrijd te bekijken.

Van af het moment dat Sandro Rosell op 1 juli zijn werkzaamheden als voorzitter is gestart, heeft hij zijn werkzaamheden in stilte en op de achtergrond gedaan. Hierdoor leek hij wel een beetje onzichtbaar. Maar vanavond tijdens de wedstrijd tegen Sevilla zal hij dan toch zijn opwachting maken om plaats te nemen op de stoel van de voorzitter in het Stadion Nou Camp.

Voordat Sandro Rosell gekozen werd als nieuwe voorzitter, had hij al gewaarschuwd dat zijn stijl heel anders zou zijn dan dat van de voormalige president Joan Laporta. Sandro Rosell heeft van te voren aangekondigd dat hij drie keer per jaar met de pers zou praten, dit is al wezenlijk anders als zijn voorganger, want die sprak na elke wedstrijd en tijdens andere officiële gelegenheden voor de club, met de pers. Zo heeft de huidige leider voor het laatst een interview gegeven op 16 juli 2010 aan TV3. Daarna heeft hij steeds gewerkt in stilte.

In de periode vanaf 1 juli tot vandaag heeft Sandro Rosell zorgvuldig gekozen gebeurtenissen gekozen om bij aanwezig te zijn. Zo is hij als eerste naar Madrid geweest voor een bijeenkomst van de Professional Football League. Zijn aanwezigheid was er veel media opwinding, maar hij koos er voor om via de achterdeur te vertrekken en zo de aanwezige journalisten te ontlopen. Ook heeft men Sandro Rosell gezien tijdens een bezoek aan Montserrat, de MotoGP Grand Prix van Catalunya, de presentatie van de nieuwe speler Adriano en hij maakte zelfs een reis naar Zuid-Afrika, die samenviel met het slot van het wereldkampioenschap. Maar bij deze gelegenheden sprak hij nooit in het openbaar. Tijdens het grootste moment van Sandro Rosell bij FC Barcelona, de tekenen van het nieuwe contract van Pep Guardiola, was er zelfs geen verklaring tegenover de media. Maar de ceremonie van het ondertekenen van het nieuwe contract was alleen een formele handeling.

Tijdens de maand augustus, geniet Sandro Rosell van een vakantie samen met zijn gezin. De bestemmingen zijn, Joegoslavië, Kroatië, Ibiza en de Costa Brava, maar tijdens zijn vakantie heeft hij voortdurend contact met de mensen van FC Barcelona. Vanavond zal het publiek in Camp Nou Sandro Rosell dan eindelijk voor de eerste keer zien, op de stoel van de voorzitter tijdens zijn eerste officiële thuis wedstrijd van FC Barcelona. Na deze wedstrijd zal Sandro Rosell zich dan weer terug trekken tot woensdag, de dag van het Gampertoernooi. Tijdens deze supportersdag zal hij de supporters toespreken voor de wedstrijd tegen AC Milan.