Nieuws Juni 2013

Eerste tegenstander van het nieuwe seizoen is bekend

FC Barcelona heeft woensdag bekend gemaakt dat de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen zal spelen tegen Lechia Gdansk in Polen op 20 juli om 20.30 uur. De wedstrijd zal gespeeld woorden in de PGE Arena Gdansk. Dit stadion heeft een capaciteit van 40.000 toeschouwers.

Dat er een wedstrijd in Polen gespeeld zou worden was al eerder aangekondigd, maar een tegenstander nog niet. De wedstrijd tegen Lechia Gdansk is de eerste wedstrijd van vijf de wedstrijden die inmiddels bevestigd zijn voor deze zomer.
FC Barcelona is alleen nog opzoek naar een tegenstander en datum voor de wedstrijd om de Joan Gamper Trofee.

De PGE Arena is voor een aantal spelers van Barça een bekend stadion, want zij speelde met Spanje tijdens Euro 2012 de wedstrijden tijdens de groepsfase in dit stadion. Deze keer zal het stadion het podium zijn waar Lechia Gdansk en
FC Barcelona elkaar voor het eerst in de geschiedenis tegen elkaar zullen spelen. De Poolse club is opgericht in 1945 en  speelt sinds 2008/09 in de hoogste divisie in Polen.

In het afgelopen seizoen eindigde Lechia Gdansk als achtste in de competitie, welke gewonnen werd door Legia Warschau, gelijk in punten met Wisla Krakow met 10 overwinningen, 8 gelijke spelen en 12 nederlagen.