Nieuws Juni 2012

Eerste versterking Barça B

De 19-jarige Joan Àngel Román heeft woensdag een contract getekend dat hem voor drie jaar verbind aan FC Barcelona. De aanvallende middenvelder zal het team van Eusebio Sacristán versterken. Bij dit heugelijke moment waren naast de speler en enkele familieleden tevens Jordi Mestre, verantwoordelijk voor Barça B in het bestuur, en technisch directeur Andoni Zubizarreta aanwezig.

Joan Àngel Román is in 1993 geboren in Reus en begon zijn voetbalcarrière bij Espanyol. Na enkel jaren jeugdopleiding van de stadsgenoot van FC Barcelona vertrok de middenvelder naar Manchester. Daar voetbalde Román eerst in het jeugdteam tot 16 jaar van Manchester City en het seizoen 2011/12 bij de reserves van City.

“Door de drie jaar in Engeland ben ik volwassener geworden als speler en mentaal sterker geworden”, vertelde de nieuwe aanwinst van Barça B. Uiteraard is de jonge Catalaan zeer trots om deel uit te maken van FC Barcelona. “Ik kan niet wachten om te beginnen. Ik heb nog zoveel te leren en dat was ook direct mijn doel toen ik hoorde dat Barça geïnteresseerd was. Ik zal heel hard werken en mijn best doen op het veld.”

Joan Àngel Román zal nog even geduld moeten hebben, want het team van Eusebio Sacristán heeft nog vakantie tot 10 juli. Dan starten de voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Na de eerste training op 10 juli in het Ciutat Esportiva Joan Gamper vertrekt Barça B voor een trainingsstage naar Torremirona (Navata) in Catalonië. De eerste oefenwedstrijd in de voorbereiding is op 15 juli om 19:00 uur in het Municipal Stadium tegen Palamós CF.