Nieuws Juni 2015

Eerste wedstrijden voorseizoen bekend

FC Barcelona had al aangegeven dat het als voorbereiding op het voetbalseizoen 2015/2016 mee zou gaan doen aan een internationaal toernooi waarbij vele grootmachten in actie komen, en nu zijn de eerste affiches voor dit toernooi bekend. Op 22 juli opent Barcelona de voorbereiding van het nieuwe seizoen met een vriendschappelijke wedstrijd tegen LA Galaxy, in het Noord-Amerikaanse Champions Cup-toernooi. Dit is de eerste van de vier wedstrijden die gespeeld zullen gaan worden. Barça heeft al eerder in Amerika de voorbereiding voor een seizoen getroffen, terwijl ze twee jaar geleden richting het oosten reisden om in Thailand en andere Aziatische landen wedstrijden af te leggen.

Drie dagen na de wedstrijd tegen LA Galaxy staat er een interessant affiche op het programma, want dan is het Manchester United van Louis van Gaal de tegenstander. De ex-trainer van Barça jaagt dit jaar met zijn ploeg op de Engelse titel, en dit zal ongetwijfeld een spannende wedstrijd worden. Opnieuw drie dagen later lijkt er echter een nog interessantere wedstrijd op de kalender te staan, want dan is Chelsea de tegenstander. Dit zal ongetwijfeld een wedstrijd vol spanning gaat worden, zeker vanwege de moeilijke relatie die Chelsea-coach José Mourinho heeft met de aanhang van FC Barcelona. Het is bekend dat de Portugese trainer een hekel heeft aan Barcelona en als trainer van Madrid heeft hij zich meermaals misdragen in de onderlinge Clásicos. Fiorentina is op 2 augustus de laatste tegenstander in Florence. De kaarten voor de wedstrijden om de Champions Cup zijn inmiddels al uitverkocht, en Eríc Abidal is sponsor bij dit toernooi en zal dus onder andere bij de prijsuitreiking een rol gaan vertolken.