Nieuws Januari 2015

Elche - Barça 0-4

Ook de return in de achtste finale van de Copa del Rey werd eenvoudig gewonnen. Het team van Luis Enrique won met 4-0 van Elche. In de kwartfinale van het Spaanse bekertoernooi wacht Atlético Madrid. Los Rojiblancos waren met een totaalscore van 4-2 te sterk voor Real Madrid.

De blaugrana’s begonnen met een aantal talenten uit het beloften elftal. Zo mocht Gerard Gumbau debuteren in het Catalaanse team. Daarnaast begonnen ook de aanvallers Adama Traoré en Munir El Haddadi aan het duel tegen het team van Fran Escribá. Zoals verwacht was het meeste balbezit voor Barça. In deze beginfase mocht Adriano Correia tot twee maal toe aanleggen, maar beide malen schoot de Braziliaan ruim naast. Na twintig minuten kwamen de blaugrana’s toch op voorsprong. Mathieu wist een vrije trap mooi in de kruising te schieten en zo voor 0-1 te zorgen. Het team van Lucho was na deze treffer op zoek naar meer. Vijf minuten voor rust kwam dan ook het tweede doelpunt toen Sergi Roberto het van afstand probeerde. Dit schot bleek ook onhoudbaar, waardoor de tussenstand 0-2 werd. Nog voor rust werd het duel beslist. Een overtreding op Munir in het strafschopgebied van de thuisclub was voldoende voor de scheidsrechter voor een penalty. Deze werd goed binnengeschoten door Pedro Rodríguez, die voor dit duel de aanvoerder was. El Canario zorgde hiermee voor de 0-3 ruststand.

In de tweede helft maakten beide ploegen weinig aanstalten om nog een treffer te maken. Na rust kregen ook Alen Halilović en Douglas speelminuten. De jonge Kroaat was halverwege de tweede helft nog wel gevaarlijk, maar zijn schot belandde tegen de paal. Ook Pedro probeerde de score nog te vergroten, maar zijn schot was een eenvoudige prooi voor keeper Herrera. Elche had in de laatste minuten van het duel nog een kans, maar Ter Stegen kon makkelijk redding brengen. Toch wist Barça in de blessuretijd van de wedstrijd nog te scoren. Adriano kopte de voorzet van Douglas feilloos binnen en wist de eindstand op 0-4 te brengen.

Opstelling Barça: Ter Stegen, Montoya (62’ Douglas), Bartra, Mathieu, Adriano, Sergi Roberto, Gumbau, Rafinha, Adama (62’ Halilović), Munir en Pedro.