Nieuws Januari 2015

Elche - Barça 0-6

De blaugrana’s hebben het derde duel tegen Elche deze maand gewonnen. Bij Elche wist het team van Luis Enrique met 0-6 te winnen. Hierdoor blijft Barça op een tweede plaats staan, achter de Koninklijke uit Madrid.

Het duurde even voor de eerste helft echt op gang kwam. De eerste goede kans van de wedstrijd kwam op naam van Jordi Alba. De linksback kreeg de bal na een vrije trap voor zijn voeten en aarzelde geen moment. Zijn schot ging over. Enkele minuten later mocht Lionel Messi ook een vrije trap nemen, die net naast ging. Ook Elche kreeg een aantal kansen via onder andere Fayçal Fajr. De blaugrana’s kwamen na 35 minuten spelen op voorsprong. Na een vrije trap van Xavi wist Gerard Piqué de bal in zijn 200e competitieduel achter Tyton te werken en zo voor de 0-1 ruststand te zorgen.

De tweede helft begon goed voor het Catalaanse team. Al binnen 10 minuten kreeg het team van Lucho een penalty, die koelbloedig door Messi werd binnen geschoten. Slechts drie minuten later kwam de thuisclub met een man minder te spelen toen Fajr uit het veld werd gestuurd na een tweede gele kaart na een overtreding op Rafinha. Hierdoor was de ban gebroken en kon Barça vrijuit voetballen. Halverwege de tweede helft maakte het Catalaanse elftal hier echt gebruik van maken. Neymar wist binnen drie minuten twee maal op aangeven van Messi de derde en vierde treffer te maken. Het duel leek op 0-4 af te stevenen, toen La Pulga zijn tweede doelpunt binnen te schieten. Het slotstuk van de avond kwam in de blessuretijd. Rafinha zette een messcherpe counter in. De jonge middenvelder passte op een vrijstaande Neymar, die een geweldige voorzet gaf op Pedro, die voor de 6-0 voorsprong zorgde. Dit was meteen het laatste wapenfeit van de wedstrijd.

Bekijk HIER de samenvatting van Sport 1

Opstelling Barça: Bravo, Montoya, Piqué, Bartra, Alba (70’ Adriano), Rafinha, Mascherano (70’ Busquets), Xavi (72’ Sergi Roberto), Pedro, Messi en Neymar.