Nieuws Januari 2015

Enrique blikt vooruit

Donderdagavond om 10 uur speelt Barcelona de return om de Spaanse beker tegen Elche, maar de heenwedstrijd werd al met 5-0 gewonnen in het eigen Camp Nou. Hierdoor lijkt de return een formaliteit te zijn, en kan Barcelona alvast een ticket voor de kwartfinales boeken. Luis Enrique liet tijdens de persconferentie van vandaag zijn licht schijnen op de wedstrijd van donderdag, waarin enkele spelers van Barça B een kans zullen krijgen in het basiselftal.

''De wedstrijd van donderdag behandelen we als iedere andere. Het doel is om wedstrijden te blijven winnen en punten te vergaren, goed voetbal brengt ons dichterbij de overwinning, en daarom proberen we op een aantrekkelijke manier te spelen'', zo sprak de coach. Enrique legde echter uit dat er maar vier spelers van Barça B in de basisopstelling mogen beginnen, dit is namelijk vastgelegd in de reglementen. Toch zal de trainer gaan proberen om de spelers zo veel mogelijk speeltijd te geven, zodat ze een kans krijgen om zich te onderscheiden.

Enrique sprak ook over de twee blessuregevallen, Neymar en Xavi. Xavi zal sowieso niet meespelen donderdag, ''Neymar is nog herstellende van een harde overtreding, maar dat hoort bij het voetbal. Gelukkig is het geen serieuze blessure en zal hij snel teruggekeerd zijn. Xavi zal echter donderdag niet meespelen, maar ook zijn blessure is niet al te zwaar.'' De coach loofde ook nog de vorm van Luis Suárez, die afgelopen week zijn vijfde goal scoorde voor Barcelona, en hij verzekerde dat het niet in de plannen van Barcelona voorkomt om sterspeler Lionel Messi te laten vertrekken. Enrique hoopt dat de rust wedergekeerd is bij Barça, na de hectische periode van de afgelopen tijd.