Nieuws Oktober 2014

Enrique: “Favorietenrol op het veld bewijzen”

Na de allereerste nederlaag van het nieuwe seizoen onder Luis Enrique was de hoofdcoach van FC Barcelona zoals gebruikelijk aanwezig bij de persconferentie. “PSG grepen hun kansen en profiteerden optimaal van onze fouten... Het maakt me totaal niet uit dat we de voorsprong kwijt zijn. Ik maak me zorgen over het terugkrijgen van het goede gevoel voor de volgende wedstrijden. We maakten fouten met het wegwerken van de bal. Wanneer je achterstaan in een wedstrijd is het erg moeilijk om dat om te keren.” Daaraan voegde hij toe: “PSG wist om te gaan met onze druk. We konden onze weg niet vinden om echte schade aan te richten tot de laatste dertig minuten en ik denk dat we een gelijkspel eruit hadden moeten halen.”

Enrique wilde tevens liever kritiek op zijn spelers afhouden. “Ik ben de persoon verantwoordelijk voor deze nederlaag. Het was niet mijn dag om de dingen op de juiste plek te doen vallen. Ik zal proberen dit niet weer te doen, of in ieder geval minder... Favorieten moeten hun favorietenrol op het veld bewijzen.” Tot slot gaf hij aan dat de zege van PSG geen verrassing voor hem was: “Zoals ik al zei: zij zijn een van de favorieten om de Champions League te winnen.”