Nieuws September 2014

Enrique: “Het is een marathon, geen sprint”

Tijd om weer in actie te komen in de Primera División! FC Barcelona ontvangt zaterdag al in de middag (16.00 uur) Athletic Club de Bilbao in eigen huis. In zijn persconferentie voorafgaand aan de wedstrijd gaf coach Luis Enrique aan dat hij allesbehalve gerust is op de komst van Athletic. “Ze hebben al meerdere seizoenen goed gespeeld en zijn het beste team qua aanvallende pressie. Het is wel altijd heel motiverend om tegen Bilbao te spelen,” liet de coach weten.
Hij benadrukte hoezeer hij de Baskische club bewondert, evenals het werk dat Ernesto Valverde verricht als coach van Bilbao. “Druk en strategie zijn hun twee hoofdwapens. We gaan ervoor om daartegen weerstand te bieden. De spelers zijn gewaarschuwd; Bilbao speculeert niet. Zijn gaan ervoor, vallen aan en domineren verschillende aspecten van een wedstrijd.”

Afgelopen week zijn de spelers op verschillende dagen teruggekomen van hun internationale verplichtingen. Het is een van de vele factoren die Enrique met zich meeneemt voor het aanstaande treffen met Bilbao. “Al die omstandigheden zijn belangrijk, wanneer het aankomt op het samenstellen van het basiselftal. De reisafstanden, fitheid, trainingen van deze week enzovoort.”
Ook houdt hij in het achterhoofd dat volgende week tevens de Champions League campagne van start gaat, met het eerste groepsduel tegen APOEL Nicosia in Camp Nou (woensdag 17 september, 20.45 uur).

Gevraagd naar een algemeen oordeel over hoe de spelers presteren, benadrukte de oefenmeester “hun goede instelling… Maar het is een marathon, geen sprint. Vooralsnog is nog geen van de spelers geheel honderd procent. En er is competitie voor posities, zoals ik heb gevraagd, en dat zal helpen.”

De meest geanticipeerde wedstrijd van dit weekend is de Madrileense derby. Enrique wil daar echter weinig over kwijt: “Het enige dat voor mij belangrijk is, is onze wedstrijd, want dat is de enige waarop we enige invloed kunnen uitoefenen.”

Kun je de wedstrijd niet kijken, maar wil je wel op de hoogte blijven? Volg de Fan Club Barcelona dan via Twitter, waar de wedstrijd live verslagen zal worden, op http://www.twitter.com/PenyaBarcelona/!