Nieuws Februari 2015

Enrique tevreden met team

Op zondagavond versloeg Barcelona in een zinderende voetbalwedstrijd Villareal, maar zonder slag of stoot ging dit niet. Maar liefst tweemaal kwam de thuisploeg op een achterstand te staan, maar uiteindelijk wist Barcelona door goals van Rafinha en Messi alsnog een 3-2 zege naar zich toe te trekken. Na afloop loofde hoofdtrainer Luis Enrique dan ook de vechtlust van Barça, in een van de moeilijkste thuiswedstrijden van dit seizoen.

''Onze reacties op de tegentreffers die we kregen heeft laten zien dat we in iedere situatie overeind kunnen blijven. Toen we 3-2 voorkwamen wilden we nog meer, om het duel op slot te gooien. We lieten het niet vieren. Op de eerste tien minuten na hun doelpunt na waren we erg goed deze wedstrijd, en iedereen die nu denkt dat we al in de finale van de Copa del Rey staan, we hebben nog een lange weg te gaan.'' De gele onderzeeër waar Jonathan en Giovani dos Santos spelen, de broers die vroeger voor Barça uitkwamen, is namelijk de tegenstander van Barcelona in de halve finale voor de Copa Del Rey. Dat Barça nog een zwaar tweeluik voor de boeg heeft is zondagavond wel duidelijk geworden.