Nieuws Februari 2009

Eto'o: "In de Copa kan een ieder van je winnen"

Donderdagavond staat de eerste halve finale van de Copa del Rey op het programma. Barça treedt na het uitschakelen van Benidorm, Atlético Madrid en Espanyol aan tegen Real Mallorca. Eerst in Camp Nou, begin maart in Mallorca.

Ondanks het bereiken van de halve finale hebben de eilandbewoners momenteel andere kopzorgen. Ze strijden in de Liga tegen degradatie. Afgelopen weekend werd de rode lantaarn van Osasuna overgenomen. Toch speelde Mallorca in januari in Camp Nou zeker geen slechte wedstrijd voor de competitie. Het werd toen 3-1, maar wel na een 0-1 voorsprong. Pas een kwartier voor tijd kwam Barça toen met enig fortuin op 2-1.

Mallorca heeft zo'n slecht team niet en het klopt dan ook dat Samuel Eto'o vandaag op een persconferentie aan gaf dat in de Copa elk team van je zou kunnen winnen. Het was niet voor niets dat Samuel de pers te woord mocht staan. Eto'o heeft nog altijd een zwak voor de club uit de Balearen. Hij hoopt er ooit zijn carrière af te bouwen. Bij Mallorca begonnen zijn successen door het winnen van juist de Copa del Rey.

Nu staat Samuel aan de andere kant en moet hij met zijn team proberen diezelfde Copa te winnen. De laatste keer dateert al weer uit 1998, en dat ging ten koste van....Mallorca.

"We moeten proberen donderdag een positief resultaat neer te zetten voor de return. We kennen de capaciteiten van Mallorca. Ze hebben het ons in januari knap lastig gemaakt. We moeten op ons hoede zijn, want een onachtzaamheid en ieder team kan van je winnen. Ik ben er van overtuigd dat dit Mallorca in de Primera División blijft. Ze hebben een goede selectie en trainer."

Of Eto'o zelf zal spelen, is nog maar de vraag. Coach Guardiola heeft bijna het gehele traject in de Copa tot aan de halve finale met Bojan in de spits gespeeld. Eto'o viel vorige week donderdag tegen Espanyol in om met zijn ervaring een gevaarlijke 3-2 voorsprong binnen te loodsen.

Mallorca behaalde de halve finale door Real Betis uit te schakelen. In de achtste finale was het Almería de baas.