Nieuws Maart 2013

Fàbregas: “Klaar voor Milan”

Donderdagmiddag was het de beurt aan Cesc Fàbregas om aan te schuiven bij de persconferentie. Deze begon met een vooruitblik op de komende twee wedstrijden. Zaterdag is in Camp Nou Deportivo la Coruña de tegenstander en dinsdag staat de terugwedstrijd in de achtste finale van de Champions League op het programma. Ook deze wedstrijd wordt in Barcelona gespeeld. “We moeten tegen Depor een goede wedstrijd spelen ter voorbereiding op de return met AC Milan”, aldus de middenvelder, die zelf vooral uitkijkt naar het beslissende duel in de Champions League. “Dit is de belangrijkste wedstrijd van het seizoen, tegen een hele goede tegenstander. Dan zijn de spelers en supporters extra gemotiveerd.” Fàbregas heeft een plan van aanpak voor deze wedstrijd: “We moeten ons hoofd erbij houden en rustig blijven. Te snel van start gaan zou ons op kunnen breken.”

“Momenteel ben ik fitter dan ooit en ik heb keihard getraind. Ik ga er altijd voor en dat neemt niemand mij af”, verklaarde Cesc over de vorm waarin hij momenteel verkeert. “De Barça-fans zijn veeleisend, maar ze staan gelukkig altijd achter ons en vooral als we dat hard nodig hebben.”

“Iedereen in de selectie weet wat ze te doen staat, zeker niet in de grote wedstrijden, dat verandert niet na drie verloren duels. Niemand twijfelt er aan dat het goed komt. Het team is er klaar voor”, aldus Fàbregas. “Als we winnen, zou dat een geweldige opsteker zijn.” Cesc twijfelt er niet aan dat het dinsdag tegen AC Milan goed kan komen: “Na de heenwedstrijd hadden we iets minder vertrouwen, zoals iedereen in de wedstrijden tegen Real Madrid kon zien, maar we zijn wel vaker teruggekomen van een achterstand.”

Fàbregas zien schitteren? Er zijn nog 4 plaatsen beschikbaar! Klik hier!