Nieuws September 2022

Fanclub op bezoek bij de Cruyff Legacy Summit

De Cruyff Foundation heeft haar 25-jarig bestaan extra kleur gegeven met het organiseren van een eerste Cruyff Legacy Summit. Hoe mooi is het om Nederlands beste voetballer ooit een groot podium te geven in het jaar dat hij 75 jaar zou zijn geworden. Waar anders dan in de Johan Cruyff Arena opende Zijne Majesteit Koning Willem Alexander een middag gevuld met diverse seminars en interviews met de nodige bekenden in de voetbalwereld. Allen in het teken van de Legacy die Cruijff heeft gecreëerd en nog in lengte der jaren zal blijven bestaan.

Onder de vele genodigden die vanaf de tribune op een groots opgericht podium keken was ook de fanclub van de partij. Met sprekers als Ronald Koeman, Frank Rijkaard en Jordi Cruijff was er een groot Barça gehalte aanwezig. De interessante voetnoten over de impact van Cruijff op de manier hoe Koeman en Rijkaard zijn gaan coachen gingen er als koek in. De ruimte die Johan aan talenten gaf is tegenwoordig nog wel eens ver te zoeken, tegenwoordig is dermate veel discipline en fysieke gesteldheid vereist, dat de spelvreugde, oftewel ‘freedom in acting’, soms te wensen overlaat. Eens te meer een must om de legacy van Johan in stand te houden. Daar werd bij het netwerken maar al te veel op gewezen. Dat hebben wij met zijn allen onze verantwoording in liggen.

Foto: Fan Club Barcelona