Nieuws Juli 2020

FC Barcelona B in finale play-offs

Barça B heeft zich ten koste van CD Badajoz geplaatst voor de finale van de play-offs. Een geweldige prestatie en zwaar bevochten. Na een 0-1 achterstand kwam Barça B pas 4 minuten voor het einde op 1-1. De keeper van CD Badajoz (Kike Royo) hield tot die tijd zijn doel schoon. Het was Guzmán Casaseca die in de 39e minuut de 0-1 voor CD Badajoz scoorde. Een domper voor Barça B. In de tweede helft (57e minuut) raakte Barcaspeler Akieme de paal. Barça bleef op zoek naar de gelijkmaker (tegen een lastige tegenstander) en het doelpunt viel dan ook in de 82e minuut door een goal van Manaj (kopbal).

Stand na 90 minuten: 1-1. Dus verlenging. Weinig opwinding, wel wat kansjes over en weer. Stand na 120 minuten: 1-1 penalties!! De 1e penalty werd meteen gestopt door Iñaki Peña. Akieme, Araujo, Cuenca, Manaj en Monchu benutten alle vijf hun penalty!! Daar moet op getraind zijn. Coach Garcia Pimienta zal trots geweest zijn op zijn spelers. Een grote stap voor Barça B: het bereiken van de finale van de play-offs. Tegenstander in de finale is Sabadell. Dit alles voor een plek in de Segunda División. De wedstrijd wordt gespeeld aanstaande zondagavond 20.00 uur in het stadion van Marbella.
De laatste wedstrijd tegen Sabadell werd met 1-0 gewonnen. Om in de finale te komen versloeg Sabadell, Atletico Madrid B en Cultural Leonesa.

Opstelling Barça B:
Iñaki Peña, Morer, Cuenca, Monchu, Araujo, Jandro (“81 Minguenza), Akieme, Matheus (“68 Reis), R. Manaj, Konrad (“65 Gerard), Ilaix Moriba (“68 Nils).

Foto: fcbarcelona.com