Nieuws April 2012

FC Barcelona - Chelsea 2 - 2

FC Barcelona is uitgeschakeld in de Champions League. Het seizoen lijkt dus als een nachtkaars uit te gaan. Vanavond bestond er wederom geen enkele rechtvaardigheid in het voetbal en eindigde de wedstrijd in een gelijkspel.

Naast het feit dat Chelsea over een geluk beschikte dat werkelijk ongekend is, moet FC Barcelona ook de hand in eigen boezem steken. Als je over twee wedstrijden een klasse beter bent dan je tegenstander dan moet je dat ook in doelpunten en dus een overwinning uitdrukken. FC Barcelona begon aan de wedstrijd zoals verwacht. De ploeg zocht de aanval en werd een aantal keer gevaarlijk. Dit resulteerde dan ook in de terechte 1-0 van Busquets. Een goede voorzet van Cuenca werd goed binnengetikt door de middenvelder. Zo stond alles weer gelijk en drukte de ploeg van Guardiola zelfs door. Sanchez speelde op Messi, die een mooie pass in huis had op Iniesta. De kleine technicus blees rustig en schoot de 2-0 op het scorebord. Toen kort hierna Terry rood kreeg na een knietje op Sanchez leek de finale binnen handbereik. Echter, de enige keer dat Chelsea gevaarlijk werd was het meteen raak. Lampard paste op Ramires die een fraai stiftje in huis had en Chelsea op slag van rust weer in een zetel hielp.

Na rust leek FC Barcelona echter niet onder de indruk. Het greep Chelsea direct bij de keel en al snel was er een strafschop. Cesc werd in de 16 gevloerd door Drogba, maar Messi schoot dit buitenkansje op de lat. Toch leek Chelsea rijp voor de sloop. Continu was er druk, een omsingeling maar de bal wilde maar niet goed vallen. Een schot van Messi op de rand van de 16 belandde nog maar eens een keer op de paal en Sanchez leek te scoren maar er was al gefloten voor buitenspel. Tot overmaat van ramp rondde Torres nog een blind naar voren getrapte bal af en gaat Chelsea zich dus opmaken voor de finale.

Zo verliest FC Barcelona op ongelooflijke manier alle zicht op de grote prijzen en blijft er nu niets anders over dan een finale Copa del Rey.

FCB: Valdes, Pique, Mascherano, Puyol, Busquets, Xavi, Iniesta, Cesc, Cuenca, Messi, Sanchez