Nieuws Maart 2020

FC Barcelona - Napoli zonder publiek

De Champions League-wedstrijd tussen FC Barcelona en Napoli op 18 maart wordt gespeeld zonder publiek in Camp Nou.

De Champions League-wedstrijd die op 18 maart tussen FC Barcelona en Napoli op het programma staat, wordt achter gesloten deuren in Camp Nou gespeeld. Het besluit werd genomen na een vergadering op dinsdagochtend tussen vertegenwoordigers van FC Barcelona en die van de Catalaanse regionale regering (Generalitat de Catalunya). De club heeft de aanbevelingen van de Generalitat opgevolgd van de bijeenkomst die plaatsvond in het ministerie van volksgezondheid van de regionale overheid.

"Het is een beslissing die de Club om gezondheidsredenen heeft genomen, niet alleen voor het land, maar voor het hele continent, wat belangrijk is en de Club zal deze beslissing toepassen met de steun van het Catalaanse volk. Als zodanig is het een beslissing dat is uitsluitend om gezondheidsredenen genomen ", zei Joan Guix, de gezondheidssecretaris van de Catalaanse regionale regering na de exponentiële toename van coronavirusgevallen in de afgelopen paar uur. "Het doel is om het aantal infecties te verminderen en een van de eerste dingen om rekening mee te houden is het vermijden van grote bijeenkomsten, veilige afstanden behouden en hierin is er een extra motief, niet alleen het team, maar alle fans die ook aanwezig konden zijn bij de wedstrijd komt uit Italië, waar op maandag grenzen om gezondheidsredenen werden gesloten, "voegde Joan Guix toe.

Maandag hebben de Italiaanse autoriteiten aangekondigd dat alle binnenlandse sportevenementen, inclusief de Serie A, op zijn vroegst tot 3 april zijn geschorst.

Foto: www.fcbarcelona.com