Nieuws Augustus 2016

FC Barcelona start La Liga seizoen tegen Real Betis

3 dagen na de mooie Spaanse Super Cup overwinning speelt FC Barcelona vanavond, zaterdagavond 20 augustus om 18.15 uur, de eerste van 38 wedstrijden in de La Liga competitie.

Ze nemen het in Camp Nou op tegen Real Betis. Echter zonder Ter Stegen, Iniesta, Mascherano en Mathieu die allen nog steeds geblesseerd zijn. Ook zal Luis Enrique het nog steeds moeten doen zonder André Gomes die geschorst is en ook zonder Neymar Jr. en Rafinha die met het Braziliaanse team vanavond om 22.30 uur in de Olympische finale zullen gaan strijden tegen Duitsland om een gouden medaille.

De wedstrijden tussen Barcelona en Real Betis staan altijd garant voor veel doelpunten. In de laatste 11x dat de ploegen elkaar troffen werd er gemiddeld 4,64 keer gescoord per wedstrijd.

Overigens de laatste keer dat Barça in Camp Nou verloor is alweer meer dan 10 jaar geleden, het zou natuurlijk heel mooi zijn als FC Barcelona deze trend door kan zetten.

(Voorlopige) opstelling (4-3-3) FC Barcelona: Bravo, Roberto, Piqué, Umtiti, Digne, Busquets, Rakitiç, Denis, Messi, Suárez, Turan

(Voorlopige) opstelling (4-2-3-1) Real Betis: Adan, Piccini, Mandi, Pezzella, Vargas, Petros, Gutierrez, Nahuel, Ceballos, Musonda, Castro