Nieuws Oktober 2022

FC Barcelona uitgeschakeld in CL: 0-3

Omdat Inter Milaan al gewonnen had van Viktoria Pilzen (4-0) was de hoop op een vervolg in de Champions League al vervlogen nog voor de wedstrijd begon. Erg frustrerend. Een wedstrijd om de eer. En die kwam er niet want Bayern München was te sterk voor dit Barca. Eindstand: 0-3.

Na 10 minuten de 0-1 door Mané. Na een half uur de 0-2 door Choupo-Moting. Barca kon daar weinig tegenover zetten. Door goed ingrijpen van Ter Stegen, net voor de rust, bleef het 0-2.

Complimenten voor de ruim 84.000 fans. Ondanks alles bleven ze achter hun ploeg staan. Overtreding op Lewandowski. Penalty. Maar de VAR gooide roet in het eten. Bijna einde wedstrijd: 0-3 door Pavard.

Het was de 4e keer dat FC Barcelona uit en thuis verloor van FC Bayern. Barcelona behoort niet tot de absolute top van Europa. Viktoria Pilzen is een maatje te klein, Inter en Bayern een maatje te groot.

Positief: deelname aan de Europa League. Finale: 31 mei; Puskás Aréna in Boedapest. Het seizoen is nog niet over!!

Visca Barca!!

Opstelling: ter Stegen, Balde, Alonso, Koundé (68”Eric Garcia), Bellerin, Frenkie de Jong, Busquets (58”Ferran Torres), Kessié, Pedri (59”Raphinha), Lewandowski (82”Pablo Torre), Dembélé (68”Ansu Fati)

Foto: fcbarcelona.com