Nieuws September 2020

FC Barcelona wint Trofeo Joan Gamper: 1-0

Sinds 1966 wordt er gespeeld om deze trofee. Vernoemd naar de oprichter van FC Barcelona (1899). Eigenlijk heette deze man Hans Gamper (een Zwitser) die na zijn naturalisatie tot Spanjaard Joan Gamper ging heten. De Trofeo Joan Gamper geldt als de officiële opening van het voetbalseizoen. Slechts 12 keer ging de trofee naar een andere club. Meestal een club buiten Spanje maar dat lukte deze keer niet.

Nieuwkomer in La Liga, Elche, trad op als tegenstander. Misschien een monsterscore? Na 2 minuten al de 1-0 door Griezmann na een combinatie met Messi en Jordi Alba. Elche keeper Edgar Badía wilde aan een grote uitslag niet meedoen. Volop kansen voor Barça maar geen doelpunten. Aan de andere kant had Barça doelman Neto niet veel te doen.

Na de rust eenzelfde spelbeeld. Badía was in grootse vorm en hij hield zijn doel verder schoon. 4 kansen voor Ansu Fati: 0 x resultaat. Koeman wisselde wat spelers waardoor Pjanic zijn debuut kon maken. Een schitterende redding van Neto voorkwam de gelijkmaker.

Komend weekend gaat het dan echt van start: zondag 27 september 21.00 uur thuis tegen Villarreal.
Barca is er klaar voor! En wij ook!!

Beginopstelling: Neto, Lenglet, Piqué, Jordi Alba, Sergi Roberto, Frenkie de Jong, Coutinho, Busquets, Ansu Fati, Griezmann, Messi

Foto: fcbarcelona.com