Nieuws Mei 2013

FIFA Medical Centre of Excellence

Het medisch centrum van FC Barcelona, FCB Medical Services heeft het FIFA Medical Centre of Excellence predicaat ontvangen. Daarmee is FC Barcelona de eerste club die deze erkenning heeft gekregen van de Wereldvoetbalbond.

Jiri Dvorak, eindverantwoordelijke voor de FIFA medical services, overhandigde het predicaat aan Barça en vertelde daar bij:
“Het is een hele eer om hier te zijn. Zo warm ben ik in de laatste twintig jaar nog niet ontvangen.” Vervolgens vertelde Dvorak wat voor de FIFA belangrijk is: “We willen al het mogelijk doen om het op jonge leeftijd overlijden van voetballers te voorkomen. Uit de evaluatie bleek dat Barça voldoet aan alle criteria en daarom heeft de club het ‘FIFA Medical Centre of Excellence’ verdiend.”

Dokter Miquel Albanell, een van de meest invloedrijke personen in de geschiedenis van FCB Medical Services, vertelde wat de erkenning voor hem betekent: “Mijn droom is gerealiseerd. Het is geweldig om een dokter te zijn bij Barça en dit is een extra bonus.”

Boi Ruiz, raadslid gezondheidszorg voor de Generalitat de Catalunya, de regering van de autonome regio Catalonië, was tevens bij de uitreiking aanwezig en verklaarde: “Het beste team ter wereld moet ook de beste medische staf hebben.”

Als laatste sprak de president van de club, Sandro Rosell: “We zijn trots en vereerd. Het stimuleert ons om nog harder te werken aan kwalitatieve zorg. De medewerkers van de Medical Services leveren ook een bijdrage aan alle titels die we met de teams van de diverse sportdisciplines winnen. Het werk dat ze doen verdient om te worden erkend.”