Nieuws Juni 2021

Frenkie wint met Oranje

Het Nederlands elftal heeft, na een zinderende wedstrijd, met 3-2 gewonnen van Oekraïne. En Frenkie de Jong was weer een van de besten. Zijn behandeling van de bal is van grote klasse. Als in zijn beste dagen bij FC Barcelona. Zo’n speler verdient een contract voor de rest van zijn leven. Slimme passjes, altijd op zoek naar de vrije man, zijn tegenstander op het verkeerde been zetten, oog voor zijn medespeler

Oekraïne kwam terug van een 2-0 achterstand tot 2-2. Geen paniek. Systeem blijven uitvoeren (5-3-2). Opkomende backs. En zo werd het 3-2 via Dumfries. Met 1 been in de volgende ronde met tegenstanders als Oostenrijk en Noord-Macedonië. En Frenkie zal zeker weer van de partij zijn. 17-6 de wedstrijd tegen Oostenrijk en 21-6 de wedstrijd tegen Noord-Macedonië. De 16.000 toeschouwers maakten lawaai voor 50.000. Wat hebben we dat gemist!!

En met Christian Eriksen gaat het gelukkig de goede kant op.

foto:fcbarcelona.com