Nieuws September 2022

Galavoorstelling Barca: 5-1

De 77.411 suppoters in het Spotify Camp Nou kregen waar voor hun geld. En de miljoenen toeschouwers voor de buis natuurlijk ook. Aanwezig zijn in het stadion geeft natuurlijk wel een extra dimensie. Schitterende combinaties, prachtige doelpunten, publiek op de banken, Xavi uit zijn dak en ga zo maar door. Later kun je zeggen: ik was erbij!!

Het leek op een elftal dat al jaren samen speelt. Onder aanvoering van Lewandowski, Dembélé en Frenkie werd het een ware galavoorstelling. Niets ten nadele van de anderen. Dit Barça heeft vele grote talenten in de selectie. Wat te denken van Koundé, Kessié, Pedri, Gavi en Ansu Fati. Naast goed voetbal (en vanuit een sterke verdediging) is er in dit team ook ruimte voor eigen creativiteit.

Na 13 minuten het eerste doelpunt. Voorzet Koundé, rake kopbal Kessié. 1-0

In de 34e minuut de 2-0 van Lewandowski; assist Roberto.

Klein smetje. In de 44e minuut een doelpunt voor Viktoria Plzen via Jan Sykora 2-1

Nog net voor de rust. Afgemeten voorzet Dembélé op het hoofd van Lewandowski 3-1

In de 66e minuut weer Lewandowski: 4-1. Assist Ferran Torres. Een hattrick en de bal mee naar huis.

Barça was helemaal los en had zin in meer. In de 70e minuut 5-1 door en doelpunt van Torres. En weer een assist van Dembélé (een prachtig lobje). Gavi, Pablo Torre (debuut) en Memphis mochten het laatste kwartier invallen. Genieten achter de buis met een zak chips en een glas fris (of bier).

Eigenlijk al meteen weer zin in de volgende wedstrijd. Je zou spontaan een vlucht boeken om naar de volgende thuiswedstrijd in de Champions League te gaan kijken. Lekker een dag of vier naar (FC) Barcelona.

Ik heb het een paar keer mogen beleven en dat geld is goed besteed!! Dus als het kan: boek een reis. Je zult er geen spijt van krijgen.

Visca Barça!!

Opstelling: Ter Stegen, Roberto (45”Gerard Piqué), Christensen, Koundé, Alba, Kessié (79”Pablo Torre), Frenkie, Pedri (75”Gavi), Dembélé (75”Mempis), Lewandowski, Fati (65”Ferran Torres)

Foto: fcbarcelona.com