Nieuws Augustus 2010

Gelijk aan Rivaldo en Eto’o

Door de hattrick van zaterdag heeft Lionel Messi weer een mijlpaal bereikt. Sinds zijn de buut in oktober 2004, in het uitduel tegen Espanyol, maakte hij130 doelpunten voor FC Barcelona. Daarbij waren er zes hattricks waaronder de onvergetelijke vier goals in de Champions League wedstrijd tegen Arsenal.

Rivaldo en Eto’o hebben ook 130 goals voor Barça gemaakt in hun carrière. Lionel is nog een eind verwijderd van het all-time record van César Rodríguez die 235 doelpunten voor de club maakte. Op de lijst staan tevens Ladislao Kubala (194), Josep Samitier (178), Josep Escolà (164), Paulino Alcánatara (137) en Ángel Arocha (134).

Met elf goals is de keeper van Sevilla, Andrés Palop, zijn favoriete tegenstander om te verslaan. Als tweede komt Iker Casillas die inmiddels zeven keer gepasseerd is door Lionel.

Txiki Begiristain is de enige naast Messi die ook vijf goals gemaakt heeft. De Argentijn heeft nog één doelpunt nodig om het record van Hristo Stoichkov te evenaren: zes doelpunten maken in de Spaanse Super Cup.