Nieuws Mei 2022

Getafe - FC Barcelona 0-0

De laatste uitwedstrijd. Voor Barça om des keizers baard, voor Getafe was het degradatiespoook nog aanwezig.
Een leger van afwezigen betekende een behoorlijk gewijzigd Barcelona, vooral in de defensie. Getafe begon voortvarend en kreeg al snel drie corners op rij, maar het leverde uiteindelijk niets op. Barça wist aan de andere kant echter nog minder gevaar te stichten. Het was dan ook een saai wedstrijdbeeld dat voorgeschoteld werd. De drinkpauze na een half uur was bij wijze van spreken nog het meest opwindend. Gevolgd door het rustsignaal op een goede tweede plaats.
Na de rust was het niet veel anders. De hoop was gevestigd op de komst van Ansu Fati na een kwartier. IJdele hoop bl;eek vooralsnog, want er gebeurde helemaal niets voor beide doelen.
Meer en meer bloedde het dood. Getafe deed ook niets meer, aangezien de standen op de andere velden zodanig waren dat zij degradatie definitief ontliep met een gelijkspel. En een Barça dat definitief tweede werd in de Primnera Division. Iets dat maximaal haalbaar was dit seizoen.
Er was één persoonlijk hoogtepunt voor een Barça-debutant, genaamd Marmol. Hij mocht nog drie minuten meedoen.

Opstelling: Ter Stegen, Alves, Mingueza, Lenglet, Balde (91. Marmol), Gavi, Busquets, Puig, Torres,  Aubameyang (61. Ansu Fati), Memphis (71. Luc de Jong)