Nieuws Juni 2008

Gio hoopt dat Guardiola slaagt

Vele Catalaanse socios trokken maandag grote ogen toen zij Giovanni van Bronckhorst met Oranje zagen schitteren tegen Italië. "Ik speelde waarschijnlijk de wedstrijd van mijn leven. Bij Oranje zijn nu wel meer spelers van Madrid dan van Barça en dat is vreemd, want Nederland is altijd voor Barça geweest. En dat blijf ik ook."
Van Bronckhorst hoopt dat het nieuwe project met Josep Guardiola als coach bij Barça slaagt: "Ik hoop dat het nieuwe project net zo succesvol is als het onze. Tijdens mijn laatste seizoen streden wij nog voor de landstitel en dat was het voorbije seizoen wel anders, Madrid sloop te ver weg. Ik heb de laatste tijd niet meer met Frank Rijkaard gesproken. Ik weet hoe hij is, de rustige man. Rijkaard heeft de club veel gebracht en verdient daarvoor respect."