Nieuws Januari 2009

Guardiola: "Derby tegen Espanyol is vitaal"

"Barça speelt morgen haar tweede finale van het seizoen. Het is er op of er onder." aldus coach Pep Guardiola op de laatste persconferentie voorafgaand aan de return van de kwartfinale van de Copa del Rey tegen Espanyol. "De eerste was in augustus vorig jaar, toen we in de voorronde van de Champions League tegen Wisla Krakau moesten spelen. Donderdag tegen Espanyol zal het er om spannen. De wedstrijd is zeer belangrijk, want er is geen marge om foutjes te maken. We moeten winnen."

Pep riep de socios op om naar het Camp Nou te komen en de ploeg te steunen om zich te plaatsen voor de halve finale. "Als de return op de Montjuich zou zijn gespeeld, had het stadion vol gezeten. We hebben de mensen hard nodig."

Of Pep met zijn gala elftal voor de dag zal komen is nog altijd de vraag. "Elke wedstrijd die Barça speelt, speelt het om te winnen. In de heenwedstrijd vorige week stelde ik een team op om een goed resultaat te behalen, morgen stel ik een team op dat de volgende ronde moet veiligstellen."

Indien Barça zich plaatst voor de halve finale, zal dat voor de derde achtereenvolgende keer zijn. In de twee vorige edities waren daarin Getafe en Valencia te sterk.