Nieuws April 2010

Guardiola: “In één week spelen we om twee titels”

Het is voor Can Barça niet makkelijk om de knop om te draaien van Champions League naar de Primera División. De selectie zit vol adrenaline om zich woensdag tegen Inter te revancheren. De nederlaag, en vooral de manier waarop, zit de blaugranas niet lekker. Zaterdag zal Barcelona echter voor de Spaanse competitie moeten aantreden. De wedstrijd tegen nummer laatst Xerez zal zeker niet onderschat moeten worden als zijnde een tussendoortje. Met één punt voorsprong op Real Madrid mag Barcelona zich geen enkele misstap meer permitteren. Winst is verplicht.

Coach Guardiola liet dan ook duidelijk weten dat dit een week wordt waarin Barcelona om twee titels gaat strijden. “We kunnen niet ontkennen dat de wedstrijd van komende woensdag dichtbij is. Maar we moeten mentaal voldoende sterk zijn om deze week voor twee titels te gaan. De wedstrijden tegen Xerez en Villarreal zijn beslissend. Het zal ons tegen Xerez veel moeite kosten om de knop om te zetten, precies tussen twee belangrijke Champions League halve finales in. We zullen de steun van het publiek nodig hebben deze week. Ook zaterdag, op een geschikt tijdstip van 18:00.”

Over de opstelling gaf Pep nog geen prijs. “Het is jammer dat Alves na zijn rode kaart van vorige week geschorst is. We zullen zeker niet met een veredeld B team komen, daar zijn de belangen veel te groot voor en Xerez is de laatste drie wedstrijden zonder nederlaag.”

Barça mist naast Alves ook Iniesta en Abidal, beide geblesseerd.