Nieuws Juli 2009

Guardiola over Eto’o

Guardiola denkt dat het voor Eto’o verstandiger is om van club te veranderen. De keuze ligt allen wel bij Eto'o. Guardiola verteld over hem:” We hebben veel aan hem te danken. Zonder hem waren we niet zo ver gekomen afgelopen seizoen. Dat hij niet in mijn plannen voorkomt heeft dan ook niets met voetbal of persoonlijk gedrag te maken. Het is gewoon een gevoel wat ik heb. Er is na vijf jaar behoefte aan verandering, ook voor Eto’o. Misschien heb ik het verkeerd, maar dat is dan geheel mijn beslissing en verantwoordelijkheid”. Ook houdt Guardiola er rekening mee dat Eto’o er niet met Inter uit gaat komen: “ Als Eto’o blijft gaan we gewoon verder met hem. Ibrahimovic zal dan niet komen. We zijn rijk, maar niet zo rijk. Beide spelers zijn basisspelers en dus zal er maar een van de twee bij Barça spelen”.

Guardiola gaf zijn mening ook nog over andere spelers:

Henrique (vorig jaar uitgeleend aan Bayer Leverkusen): “ Hij zal bij ons blijven. Hij zal goed van pas komen dit seizoen. Ik heb veel goede dingen gehoord bij Leverkusen. We zullen zien hoe hij in het team gaat passen”.

Caceras:” Hij zal waarschijnlijk verhuurd worden aangezien hij bij Barça op weinig speeltijd kan rekenen”.

Maxwell: “ Hij staat al jaren aan de top. Hij speelde voor Ajax en Inter en kan ons veel brengen”.

Keirrison (nog een Palmeiras speler): Hij is nog heel jong en heeft al goede statistieken. Mocht Barca hem kopen zal hij eerst verhuurd worden. Keirrison komt niet voor in mijn plannen voor komend seizoen”.

Messi:” Hij heeft de wil om te trainen en het is voor mij geweldig dat hij er is”.

Puyol: "Hij zal zijn contract gaan verlengen. Mocht Puyol overwegen ergens anders heen te gaan kan hij het vergeten. Puyol is voor alle posities inzetbaar”.

Marquez: "Ook hij zal zijn contract gaan verlengen. Hij revalideert nog van zijn blessure maar is erg enthousiast”.

Gudjohnsen: "Ik heb met hem gesproken en op dit moment blijft hij gewoon."

Henry: "Alles is afhankelijk van hemzelf. Als hij fit is speelt hij veel. Hij is Henry”.

Sylvinho (gaat Barça verlaten): "Om eerlijk te zijn denk ik dat hij boos is. Als hij speelde was hij goed. In de Champions League finale wist hij Ronaldo, Rooney and Park te stoppen”.

Ibrahimovic (Inter-speler): "Hij is nog steeds een Inter-speler."

Ribery (Bayern-speler): "Ribery is geen optie. Ten eerste omdat Bayern hem niet wil verkopen. Ten tweede ziet zijn zaakwaarnemer hem liever naar een andere club vertrekken".