Nieuws Januari 2009

Guardiola roteert in Copa duel

Drukke tijden voor Barça. Dinsdagavond staat de heenwedstrijd in de achtste finale van de Copa del Rey op het programma, een echte kraker tegen Atlético Madrid. Coach Guardiola heeft, deels genoodzaakt door blessures, een select gezelschap opgeroepen mee af te reizen naar Madrid.

Aanvoerders Puyol en Xavi blijven thuis, net zoals Valdés, Gudjohnsen, Márquez, Hleb en Eto’o. Puyol is grieperig en Márquez en Hleb hebben te veel last van overbelaste spieren na de laatste wedstrijd van afgelopen Zaterdag tegen Mallorca. Xavi en Eto’o krijgen rust.

Lionel Messi is er wel bij. Het wordt zijn eerste wedstrijd in 2009. Ook Cáceres, Jorquera, Pedro en Piqué zijn nieuwkomers in de selectie voor de wedstrijd in stadion Vicente Calderon.

Het duel in jaargang 1996/97 staat de meeste culé’s nog helder bij. Barça had de heenwedstrijd van de kwartfinale met 2-2 gelijkgespeeld, maar keek in de return in Camp Nou bij rust tegen een 0-3 achterstand aan. Na rust zorgde een hattrick van Ronaldo en doelpunten van Figo en Pizzi voor een historische 5-4 winst. Van deze wedstrijd zijn de videobanden nog altijd in omloop.