Nieuws December 2011

Guardiola: ”Ze zijn sterker dan vorig jaar”

Vrijdag hield Barcelona zijn laatste training voor het afreist naar Madrid. De Blaugranas trainde achter gesloten deuren in Camp Nou.

Guardiola kon beschikken over 20 eerste elftal spelers en 2 Barça B spelers: Cuenca en Montoya. Ook assistent Tito Vilanova was terug te vinden op het veld. De rechterhand van Guardiola keerde woensdag voor de eerste keer al terug na zijn operatie, waar een tumor werd verwijderd uit een van zijn speekselklieren. Morgen zal gekeken worden of hij fit genoeg is om mee te reizen naar Madrid. Afellay was de enige afwezige.

Na de trainingsessie gaf Guardiola de laatste persconferentie voor El Clasico. "Het is altijd een emotionele wedstrijd in Bernabeu. We gaan een zo goed mogelijk duel spelen. Veel mensen zullen de wedstrijd kijken, het stadion zit vol, het wordt een groot genoegen om het te spelen." De coach kent de sterke punten van Real: "We moeten alert zijn op hun tegenaanval. We zullen goed en snel moeten verdedigen."
Guardiola gaf aan dat Real een heel sterk team is: "Madrid is altijd een sterke rivaal. Ze zijn sterker dan vorig jaar." Na de vele El Clasico’s van vorig jaar vermoedde iedereen een soort Real moeheid: "Ik wordt niet moe of ziek omdat we tegen Real moeten spelen. Het is altijd een eer om op het veld te staan met onze rivalen."