Nieuws Februari 2010

Guardiola: “Zo zijn we op de goede weg”

Barça coach Pep Guardiola was na de zege op Malaga behoorlijk opgetogen. Tevreden over het spel van de blaugranas gaf hij tijdens een persconferentie aan dat het team op deze manier op de goede weg is.

De afgelopen weken was het spel van FC Barcelona degelijk maar niet zo goed als de socios gewend zijn. Redenen waren niet te vinden, ook de blessuregolf mocht niet als oorzaak worden gezien. Tegen Malaga lieten de manschappen van Guardiola weer zien vloeiend aanvalsspel te kunnen spelen. Het was aan het missen van kansen te wijten, dat Malaga niet met een grote afstraffing naar Andalusië kon terugreizen.

“In de laatste drie wedstrijden waren we niet scherp, maar vandaag hebben we het beste spel weer laten zien. Dit geeft mij vertrouwen voor de nabije toekomst.”, aldus Guardiola. “We hebben er voor zorg gedragen dat de tegenstander amper bij ons zestienmetergebied is gekomen en dus weinig kansen weg gegeven. Zelf hebben we veel kansen weten te creëren tegen een zeer defensieve opponent, die ook nog eens goed georganiseerd speelde. Dit is de weg die we moeten aanhouden.”

Barça staat op 61 punten, één meer dan precies een jaar geleden.