Nieuws Augustus 2009

Gudjohnsen naar AS Monaco

Diverse Spaanse kranten maken melding van een overgang van de IJslander Gudjohnsen naar AS Monaco. De blonde middenvelder had de club te kennen gegeven geen zin te hebben in nog een jaar op de bank zitten.

Hoewel Gudjohnsen voornamelijk als invaller zijn waarde voor FC Barcelona heeft gehad, kan hij toch terugkijken op een uiterst succesvolle periode. Zo heeft hij deel uitgemaakt van het historische team van afgelopen seizoen.

AS Monaco legt Gudjohnsen vast voor de komende twee seizoenen met een optie voor nog een derde seizoen. Morgen zal de presentatie plaats vinden in Monaco.

Tevens wordt de melding gemaakt van de definitieve overgang van Henrique naar Racing Santandar. FC Barcelona wilde de verdediger uitlenen aan een club in de Spaanse competitie en dat is hiermee dus gelukt.