Nieuws Januari 2013

Gudjohnsen naar Club Brugge

Zondagavond maakte Club Brugge bekend dat Eidur Gudjohnsen per direct de overstap maakt van Cercle Brugge naar stadgenoot Club. De voormalige aanvaller van Barça tekent een contract tot 30 juni 2014. De 34-jarige wordt maandag medisch getest en zal dinsdag voor de eerste keer met de groep meetrainen.

Op 14 juni 2006 streek Gudjohnsen neer bij FC Barcelona waar hij de eerste IJslandse speler in de geschiedenis van de Catalaanse club werd. In oktober 2006 scoorde Eidur in de Champions League tegen zijn ex-club Chelsea waar hij tot de zomer van 2006 zes jaar onder contract stond. Gudjohnsen speelde bij Barça vooral in de schaduw van Ronaldinho, Samuel Eto'o, Thierry Henry en Lionel Messi. Josep Guardiola rekende voor het seizoen 2009/10 niet meer op Gudjohnsen en dus mocht de blonde voetballer vertrekken. Hij belandde via AS Monaco, Tottenham Hotspur, Stoke City, Fulham en AEK Athene in oktober 2012 bij Cercle Brugge waar hij zich met zes treffers in dertien duels in het vizier van de stadsgenoot speelde.

Eidur Gudjohnsen: “Deze overstap maakt me zeer blij. Ik ben gevleid dat ik de stap naar deze ploeg kan zetten. Ik kijk er naar uit om terug op een hoger niveau te spelen en mee te strijden voor de prijzen. Ik wil ook Cercle Brugge gemeend succes wensen.”

Pikant detail is dat Gudjohnsen zondag zijn debuut kan maken in het duel met Cercle Brugge. De twee clubs uit Brugge kwamen overeen dat de IJslander mag aantreden in de stadsderby.