Nieuws Augustus 2012

Hectische seizoenstart voor Barça

FC Barcelona staat voor een hectische start van het nieuwe seizoen met vijf wedstrijden in de eerste vijftien dagen.
Tito Vilanova begint zijn eerste competitieseizoen als coach aanstaande zondag met het bezoek van Real Sociedad aan Camp Nou (21:00u). De Basken zullen de eersten zijn van een serie van vijf zware wedstrijden in iets meer dan twee weken, namelijk twee andere competitiewedstrijden en de twee ontmoetingen voor de Spaanse Super Cup – en dat allemaal gepland vlak voor de internationale onderbreking van september.

Meteen na de eerste wedstrijd van aanstaand weekend staat de eerste Clásico van het seizoen op het programma. Real Madrid komt in de eerste leg van het tweeluik naar Camp Nou (donderdag, 22:30u) om te pogen een eerste stap te zetten naar de Spaanse Cup, terwijl Barça ervoor zal strijden om de huidige Cup te behouden. Zes dagen later speelt zich de return af in het Bernabéu (29 augustus, 22:30u).

Tussen die twee belangrijke wedstrijden zal Barça de eerste uitwedstrijd spelen, wanneer ze naar Pamplona reizen om het op te nemen tegen Osasuna (26 augustus, 19:00u). De week erna ontvangen ze Valencia (2 september, 20:00u).

Naast deze vijf officiële wedstrijden, staat ook de Joan Gamper Estrella Damm Trofee gepland, en wel op 20 augustus. De officiële teampresentatie vindt dan plaats (21:20), en de wedstrijd tegen Sampdoria zal om 22:00u beginnen. De toegang tot Camp Nou zal al om 17:00u openen voor de traditionele pre-wedstrijd Festa del Gamper.