Nieuws Maart 2020

Het Coronavirus zorgt voor lege stadions

Als preventieve maatregel tegen de verspreiding van het coronavirus heeft La Liga de door de Spaanse sportautoriteiten vastgestelde maatregelen aangekondigd.

La Liga heeft officieel aangekondigd dat de volgende twee competitieronden in de Eerste en Tweede Divisie in Spanje achter gesloten deuren zullen worden gespeeld als een preventieve maatregel tegen de verspreiding van het coronavirus. De beslissing zal van invloed zijn op week 28 en 29 van de wedstrijdkalender, waarbij de herschikte wedstrijd van dinsdag tussen Eibar en Real Sociedad achter gesloten deuren wordt gespeeld. Hierdoor worden Barça's wedstrijden tegen Mallorca in het Son Moix-stadion en de wedstrijd tegen Leganés in Camp Nou achter gesloten deuren gespeeld.

Een persbericht van La Liga, die "in permanent contact staat met het Ministerie van Volksgezondheid", schetst de maatregelen die door de hoogste sportieve instantie van Spanje, de "Consejo Superior de Deportes", zijn opgesteld om de verspreiding van het coronavirus te voorkomen en in te dammen. La Liga heeft ook aangekondigd dat "sinds een paar weken geleden wordt gewerkt aan alternatieve plannen in samenwerking met de UEFA voor de herschikking van wedstrijden als de gezondheidsautoriteiten besluiten de wedstrijden uit te stellen."

Barça v Napoli ook achter gesloten deuren

De opkomst van het coronavirus in Europa heeft verschillende sportevenementen beïnvloed. Dinsdag werd bekend gemaakt dat de tweede wedstrijd van Barça's Champions League-wedstrijd tegen Napoli ook achter gesloten deuren zal worden gespeeld, een beslissing van de Club op advies van de Generalitat, de Catalaanse regionale regering.

Verder worden de Champions League-wedstrijden van dinsdag tussen Valencia en Atalanta, PSG en Borussia Dortmund en de Europa League-wedstrijden van donderdag tussen Sevilla en Roma, Olympiacos en Wolves en Inter tegen Getage allemaal achter gesloten deuren gespeeld. In dezelfde competitie is Basel v Eintracht Frankfurt uitgesteld.

In Italië zijn alle sportevenementen geannuleerd tot ten minste 3 april.

Foto: www.fcbarcelona.com