Nieuws December 2022

Het nieuwe magazine is uit!

Vandaag is de nieuwste editie van het fanclubmagazine naar de post gebracht. De meeste leden zullen het blad dus morgen (woensdag) op de deurmat zien vallen.

De redactie heeft zich tijdens de WK-periode prima vermaakt met het zorgvuldig in elkaar steken van het kerstmagazine. Met trots mogen we u een veelzijdig exemplaar aanbieden, waarin een terugblik op de prachtige carrière van Gerard Piqué uiteraard niet mag ontbreken. De Barça-legende kreeg een mooi afscheid in Camp Nou. Verder gaf de WK-pauze voorzitter Joan Laporta de gelegenheid een tussentijdse balans van de Club op te maken, hetgeen hij via een interview ventileert. Ook Pedri en de duurste aankoop van FCB Femení ooit, Keira Walsh, komen in een interview aan het woord.

Graag stellen we in dit nummer jeugd-revelatie Alejandro Balde aan u voor. In korte tijd van Barça B naar Spaans international, het is een bijzonder verhaal. En over verhalen gesproken, bijzonder trots zijn we dat we de avonturen van de gepensioneerde freelancefotograaf Horacio Seguí mogen publiceren. In dit nummer trappen we af met zijn verhaal over de twee handtekeningen van Johan Cruijff in de jaren zeventig.

Een decennia later maakte Duitser Bernd Schuster furore in Camp Nou, van hem een markant portret. En, als klap op de vuurpijl, resteren dan de penyabijeenkomst en de bijzondere fanreis naar Barça-Bilbao, items die in een ledenmagazine als de onze natuurlijk thuishoren.

Wegens bezuinigingen is de preview, tot onze spijt, vanaf deze editie helaas niet meer beschikbaar.