Nieuws Augustus 2014

HJK Helsinki - Barça 0-6

FC Barcelona heeft zijn voorlaatste oefenduel gewonnen. In Finland werd HJK Helsinki met 0-6 verslagen. Voorafgaand aan deze vriendschappelijke wedstrijd werd ex blaugrana Jari Litmanen in het zonnetje gezet. Hij kreeg van Barça voorzitter Bartomeu een wedstrijdshirt met zijn naam erop.

Het Catalaanse team begon het duel zoals gebruikelijk met veel balbezit. Dit betaalde zich al in de vierde minuut uit, toen Munir op aangeven van Andrés Iniesta wist te scoren. De kansen bleven komen en al snel werd de score verdubbeld. Sergio Roberto kon na een combinatie met Munir vanaf de zestien meter lijn aanleggen en faalde niet. Na een kwartier was het wederom Munir die doel trof. Dit maal kopte de aanvaller van Barça B een voorzet van Rafinha binnen. Nog voor een half uur wist Piqué er 0-4 van te maken. Na een corner kwam de bal bij Pedro terecht, die de bal op zijn beurt bij de vrijstaande verdediger kreeg. Piqué twijfelde niet en scoorde. Voor rust werd er niet meer gescoord.

Na rust liet hetzelfde spelbeeld zien: een aanvallend Barça. Ook in de tweede helft werd er snel gescoord door de blaugrana’s. Rakitic mocht een vrije trap nemen, die feilloos binnengekopt werd door verdediger Marc Bartra. Mede door het grote aantal wissels kwamen er minder kansen. Toch konden Pedro, Rakitic en Deulofeu nog een paar keer gevaarlijk worden. In de laatste tien minuten wist Sandro, op aangeven van Ivan Rakitic, er nog 0-6 van te maken. Ook in de laatste minuten waren er nog wel kansen, maar werd er niet meer gescoord.

Opstelling Barça: Masip, Montoya, Piqué (46’ Ie), Bartra, Alba (60’ Grimaldo), Busquets (60’ Samper), S.Roberto (60’ Halilovic), Iniesta (46’ Rakitic), Rafinha (60’ Deulofeu), Munir (60’ Sandro) en Pedro.