Nieuws April 2009

Hleb niet in voorselectie Barça tegen Getafe

Met het zware competitieprogramma voor de boeg heeft Pep Guardiola het geluk dat hij momenteel over een fitte selectie beschikt. Dit leidt tot luxe problemen, want voor de uitwedstrijd van zaterdag bij Getafe moest hij zelfs spelers uit de voorselectie houden. De discutabele eer viel onder andere de beurt aan Alexander Hleb, de Wit-Rus die dit seizoen maar niet kan doorbreken bij Barça. Ook Martin Cáceres en Víctor Sánchez blijven thuis.

Barcelona vertrekt, zoals bijna gewoonlijk dit seizoen, op de speeldag zelf naar Madrid. Getafe is geen makkelijke tegenstander voor Barcelona. De kleinste club uit Madrid wist de blaugranas in Camp Nou eerder dit seizoen met een 1-1 gelijkspel een punt af te snoepen. Uit bij Getafe kan Barça ook niet over mooie statistieken buigen. Vorig seizoen werd er gelijkgespeeld, het seizoen daarvoor verloren.

Tijd dus om het een en ander recht te trekken en weer een stap op weg naar het kampioenschap te nemen. Met nog acht wedstrijden voor de boeg zijn de zes punten voorsprong op Real Madrid nog altijd niet meer dan een kleine buffer voor de komende maand met alleen maar toppers tegen de gehele top vijf. Of het rotatie systeem door Guardiola tegen Getafe zal worden toegepast is dan ook lang niet zeker.

Het is bijna wel zeker dat Víctor Valdés rust zal krijgen. Guardiola nam de twee reserve doelmannen Pinto en Jorquera in de selectie op. Valdés is nog niet helemaal hersteld van de afgelopen wedstrijd tegen Bayern. Als Valdés toch besluit te spelen is hij meteen een jubilaris. Het zal dan zijn 300ste wedstrijd voor de blaugranas zijn.