Nieuws December 2014

Huesca - Barça 0-4

De blaugrana’s hebben hun eerste duel in de zestiende finales van de Copa del Rey eenvoudig gewonnen. In en tegen Huesca werd het 0-4. De return is in het eigen Camp Nou op 16 December om 20.00 uur.

Zoals al verwacht begon het team van Luis Enrique met een flink balvoordeel aan het duel. Al snel werd dit in de score uitgedrukt. Rakitić zorgde in de twaalfde minuut via een schitterende vrije trap voor de 0-1. Andrés Iniesta zorgde vier minuten later voor een net zo mooie 0-2. Halverwege de eerste helft werd het nog een beetje spannend toen Huesca een corner mocht nemen. Ter Stegen kwam in botsing met de voorhoede van de thuisclub, maar de Barça keeper kon verder. Kort voor rust zorgde Pedro Rodríguez voor de 0-3 ruststand.

Na rust gingen de blaugrana’s door met wat ze de eerste helft deden: aanvallen. Dit resulteerde al binnen enkele minuten in een goede kans van Munir, maar de keeper van de thuisclub redde knap. Al snel liet het team van Luis Enrique het tempo zakken, waardoor er in de tweede helft niet heel veel meer gebeurde. Toch zorgde Rafinha met een geplaatst schot voor 0-4. Na deze treffer kreeg de thuisclub nog enkele kleine kansen, maar beide ploegen werden niet meer gevaarlijk, waardoor de eindstand 0-4 bleef.