Nieuws Maart 2017

'Iedereen achter het team' tegen PSG

Barcelona staat op woensdagavond voor de schier onmogelijke taak om alsnog de kwartfinales van de Champions League te bereiken, in de returnwedstrijd tegen het Franse Paris-Saint Germain. De uitwedstrijd werd twee weken geleden met 4-0 verloren, en dus lijken alle kansen voor een comeback vervlogen. Toch weigert Barça zich neer te leggen bij de nederlaag, en zal het op woensdag alles op alles gaan zetten om alsnog een mirakel te vervolmaken. Dit doen ze onder andere met de steun van het publiek. Voor het treffen met PSG zal er een gigantisch doek getoond worden voor het duel begint, met hierop de tekst 'Tots amb l'equip'', Catalaans voor 'Iedereen achter het team'. Het bijna 50 meter hoge doek is geen uitzondering bij Barça. Er wordt ook wel eens gekozen voor mozaïeken met motiverende teksten, zoals bij een Clásico, maar deze gigantische doeken zijn al eerder gebruikt bij bijvoorbeeld de afscheidsduels van Josep Guardiola en Xavi.

Wanneer de spelers uit de spelerstunnel komen zullen ze het doek zien, en dit moet een extra stimulans vormen om een wonder te realiseren. Fans krijgen woensdag ook speciale vlaggen om voor een mooie sfeer te zorgen. Ook kleinere spandoeken zullen getoond worden, en dus spelen de fans een belang.