Nieuws Juli 2012

In Tanger tegen Raja Club Athletic

FC Barcelona heft via de website van de club bekend gemaakt dat de oefenwedstrijd op 28 juli niet tegen een selectie van Marokkaanse spelers zal zijn. Door redenen die niet door FC Barcelona veranderd kunnen worden, zullen de spelers van Vilanova spelen tegen het team van Raja Club Athletic of Casablanca.

Het tijdstip en de locatie blijven echter ongewijzigd: Grand Stade de Tanger om 22:00 uur locale tijd (00:00 uur Nederland). Het stadion is op 26 april 2011 geopend ter vervanging van het Stade de Marchan. Het heeft een capaciteit van 45.000 zitplaatsen en zal één van de stadions zijn bij de African Nations Cup die in 2015.

FC Barcelona is sinds 1974 niet meer in Marokko geweest. De laatste keer was voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen W.A.C. welke met 0-3 gewonnen werd door de Catalanen.