Nieuws April 2011

Iniesta bij halve finale CL

De UEFA heeft aangekondigd dat Andrés Iniesta niet geschorst zal worden, zoals eerder voorgesteld werd na het, volgens de officials, opzettelijk uitlokken van een gele kaart.

FC Barcelona zond haar aantijgingen naar het bestuur van het Europese voetbal wegens het voorgelegde voorstel om Iniesta voor een extra wedstrijd te schorsen. Dit kwam als het gevolg van de gele kaart die de speler opgelegd kreeg in de kwartfinale van de Champions League tegen Shakhtar (6 april jl.).

Het voorstel ketste af bij de UEFA, waardoor Iniesta gewoon beschikbaar zal zijn voor de halve finale van de Champions League tegen Real Madrid, in het Bernabéu. De UEFA heeft tevens aangekondigd dat Iniesta geen financiële boete zal krijgen.