Nieuws Augustus 2012

Iniesta: “Felicitaties voor Real”

De Supercopa ging vannacht aan de neus voorbij van FC Barcelona maar de club heeft zich andere doelen gesteld dit jaar. Zowel in de heen- als in de terugwedstrijd waren persoonlijke fouten de doorslaggevende factor.

Toch wil Andrés Iniesta de schuld niet bij een enkeling leggen. “We doen het altijd samen, en tegen een ploeg als Real Madrid weet je dat elk foutje afgestraft kan worden met hun sterke counters.” De kleine middenvelder toonde zich verder een goed verliezer door Real Madrid te feliciteren met de overwinning maar plaatste ook een uitdaging.
“We geven nooit op!”

Verder put hij vooral vertrouwen uit de sterke tweede helft. “We speelden na rust erg goed, ondanks dat we een man minder hadden. We kregen nog voldoende kansen om alsnog te winnen. We richten ons nu weer volledig op de competitie, daar ligt onze prioriteit.”