Nieuws Oktober 2011

Iniesta: "Jezelf verbeteren is de uitdaging"

De middenvelder weet heel goed dat, om de rest van het seizoen succesvol te blijven, de spelers de ambitie moeten hebben om alles uit zichzelf te halen. Bij de eerste wedstrijd na zijn blessure presteerde Iniesta weer briljant.

Na van de blessure hersteld te zijn die hij op liep in de Champions League wedstrijd tegen AC Milan, excelleerde de middenvelder in zijn lang verwachte return op het veld. In een interview met ‘El Marcador’ op Barça TV vertelde Andrés heel erg tevreden te zijn over zijn prestaties: “Ondanks dat ik nog een lange weg te gaan heb, voelde ik in de wedstrijd aan de reacties van mijn ploeggenoten dat het goed ging.”

Iniesta is overtuigd dat: “Ieder jaar wordt het moeilijker om beter te zijn dan de rest… Het is belangrijk voor het team om dat als uitdaging te hebben, om altijd het beste uit onszelf te halen. Op basis van de prestaties van vorig seizoen kunnen we er niet vanuit gaan dat we dat dit jaar weer gaan bereiken…. Het team moet blijven leren en verbeteren.” Vooral omdat: “Andere teams worden ook beter en spelen anders tegen ons dan vorig jaar.”

Zaterdagavond stond Iniesta aan de basis van beide doelpunten van Lionel Messi. Bij de eerste gaf Andrés een loepzuivere pass aan Lionel en bij de tweede schoot Iniesta na een geweldige run op de paal en schoot de Argentijn in de rebound alsnog de bal in de touwen. Over zijn ploeggenoot zei Iniesta: “We proberen altijd zoveel mogelijk gebruik te maken van elkaars kwaliteiten…iedere speler heeft zijn sterke en minder sterke punten en we proberen altijd zo min mogelijk fouten te maken.”

“Ik was gedreven om weer in actie te komen.” In de wedstrijd voelde hij zich goed. “Wanneer je op het veld staat, geef je altijd 100%, dan is het heel erg moeilijk om je in te houden uit zelfbehoud. Dat is niet mijn manier van denken en ook niet dat van mijn ploeggenoten.”

Iniesta gaf aan dat: “Een eerste wedstrijd na een interlandweek is altijd moeilijk…. Niet omdat je dat wilt, het is gewoon zo. Iedereen is ergens anders geweest en je tegenstander heeft soms meer dan een week de tijd om de wedstrijd voor te bereiden. Het is altijd lastig, maar we hebben de drie punten en zijn daarmee erg tevreden.”