Nieuws Februari 2014

Iniesta: "Kwamen niet in ons spel"

Zaterdagavond leed Barça haar derde nederlaag dit seizoen in de Primera División. In San Sebastian was
Real Sociedad met 3-1 te sterk voor de Blaugrana’s. Na dit duel gaf Andrés Iniesta toe dat dit een lastige wedstrijd was voor het Catalaanse team. “Deze nederlaag komt hard aan. Doordat we moeite hadden om de wedstrijd te lezen, kwamen we niet in ons spel”, aldus de middenvelder, die vervolgde met: “Sociedad heeft goed gespeeld en ons afgetroefd.” El Blanquito benadrukte nog maar eens dat deze nederlaag niet zorgwekkend is: “We mogen niet opgeven alleen vanwege dit duel en we zullen nog hard moeten werken om de benodigde punten binnen te halen.”

Er waren nog andere spelers die een reactie gaven. Gerard Piqué: “Dit was helaas een mindere wedstrijd, dat gebeurt af en toe eens. In sommige wedstrijden kan je niet in balbezit blijven. Sociedad wist hier gebruik van te maken. De tweede treffer was de beslissende”, aldus de verdediger. Over de rest van dit seizoen maakt Piqué zich geen zorgen: “We staan nu slechts drie punten achter de koploper, dus er is nog niet zo heel veel aan de hand.”

Tot slot kwam Víctor Valdés bij de microfoon voor zijn reactie: “Vanaf de eerste minuut wist de Baskische ploeg ons onder druk te zetten. Hierdoor waren ze beter en verdienden ze te winnen. Wij hebben hier te weinig tegenovergesteld. Als ploeg moeten we nu iedere wedstrijd als een finale benaderen”, vertelde de keeper.