Nieuws Februari 2013

Iniesta: "Vilanova`s afwezigheid speelt ons parten"

Tot ruim een week geleden wist FC Barcelona zich aardig te redden zonder de van kanker herstellende trainer Tito Vilanova. Maar na nederlagen tegen AC Milan (2-0) en Real Madrid (1-3) zoeken de media naar een oorzaak. Volgens Andrés Iniesta speelt de afwezigheid van Vilanova de Blaugranas parten.

“Ik zou liegen als ik zei dat zijn afwezigheid ons geen pijn doet”, zegt Iniesta. “Het is niet normaal of logisch dat je geen hoofdtrainer hebt en het is niet makkelijk. “Maar het belangrijkste van alles is en blijft Tito’s gezondheid. Als hij er weer is, doen we hopelijk nog gewoon mee in de Champions League en hebben we de voorsprong in de competitie nog in handen”, aldus Iniesta. Barça staat op dit moment twaalf punten voor op Atletico Madrid, en zestien punten op Real Madrid. Aankomende zaterdag speelt Barça de belangrijke uitwedstrijd bij Real Madrid.

Een delegatie van FC Barcelona bestaande uit voorzitter Sandro Rosell, vicepresident Josep Maria Bartomeu en sportief directeur Andoni Zubizarreta vertrok woensdag naar New York om Vilanova te bezoeken. Het bezoek was niet bedoeld om veel over voetbalzaken te praten. Het drietal bezocht Vilanova vooral om te laten weten dat de club hem niet vergeten is.