Nieuws Maart 2015

Iniesta: ''We zijn er nog niet''

Morgenavond speelt Barcelona een belangrijke wedstrijd in de Champions League, het gaat namelijk om de return in de achtste finales tegen Manchester City. Met een 1-2 zege in het Etihad Stadium heeft Barcelona een goede uitgangspositie, maar vandaag zei Andrés Iniesta ook dat er nog niets zeker is. Hij hoopt dat Barcelona de galavoorstelling van enkele weken terug kan herhalen, maar hij weet ook dat City een geduchte tegenstander is. Vorig jaar won Barcelona de return ook, toen werd het 2-1 voor de Catalanen in Camp Nou. De Spaanse baltovenaar praat ook nog over de lastige confrontatie met Madrid, die zondag wacht.

''We hebben twee hele lastige wedstrijden op het programma, maar toch hebben we vertrouwen voor de komende wedstrijden. Misschien is de wedstrijd van morgen nog wel belangrijker dan die van zondag, maar de beste voorbereiding voor zondag zou zijn om ook van Manchester City te winnen. City heeft spelers die dit tweeluik zouden kunnen omkeren, en we moeten gewoon laten zien dat wij het als team waard zijn om de volgende ronde te bereiken.'' Iniesta had complimenten over voor de aanvallers van Manchester City, die hij van veel kwaliteit vindt. ''We mogen niet de fout maken door te denken dat een 1-2 overwinning genoeg is voor deze wedstrijd. We willen opnieuw domineren, de bal laten rondgaan en gewoon het spel maken.''

Hij looft ook zijn ex-ploeggenoot Yaya Touré, die de eerste wedstrijd moest missen vanwege een schorsing. ''City is nog gevaarlijker nu ze Touré aanwezig hebben, en zijn fysieke kwaliteiten zijn erg belangrijk voor Manchester, het maakt ze ook overtuigender. We hopen dat we zijn kwaliteiten kunnen verdedigen.'' Helaas is Sergio Busquets afwezig tegen Manchester City, en dit is ook volgens Iniesta een groot gemis. Toch denkt hij dat er voldoende spelers zijn die zijn taak ook kunnen uitvoeren.