Nieuws Augustus 2012

Interlands voor 11 Barça-spelers

Vicente del Bosque heeft de selectie bekend gemaakt voor de vriendschappelijke ontmoeting met Puerto Rico op 15 augustus. De bondscoach van Spanje heeft zes spelers van FC Barcelona opgeroepen: Víctor Valdés, Gerard Piqué, Sergio Busquets, Cesc Fàbregas, Andrés Iniesta en Pedro Rodríguez. De Spaanse bondscoach heeft besloten Carles Puyol, Xavi Hernández en Jordi Alba rust te geven en niet mee te nemen naar San Juan.

Naast de Spaanse internationals zijn vijf andere Barça-spelers opgeroepen door hun bondscoaches voor vriendschappelijke wedstrijden op 15 augustus. Messi en Mascherano spelen met Argentinië woensdag een oefenduel met Duitsland in Frankfurt. Dani Alves voetbalt namens Brazilië in en tegen Zweden en de Chileen Alexis heeft een vriendschappelijke ontmoeting met Ecuador. Daarnaast heeft de nieuwe bondscoach van het Nederland elftal, Louis van Gaal, besloten om Ibrahim Afellay op te nemen in zijn eerste selectie voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen België.