Nieuws Oktober 2015

Internationals opgeroepen

Komende week staat in het teken van de diverse kwalificatiewedstrijden. Daardoor zijn er een aantal spelers opgeroepen. Neymar is nog geschorst voor het Braziliaanse elftal. Ook Dani Alves zal deze interlandperiode niet voor de Goddelijke Kanaries uitkomen. De verdediger is niet helemaal fit. Brazilië speelt donderdag op vrijdagnacht het uitduel tegen Chili. Dinsdag op woensdagnacht volgt het thuisduel tegen Venezuela.

Het Spaanse elftal wacht twee kwalificatiewedstrijden voor EURO2016. Op vrijdag 9 Oktober wacht het thuisduel tegen Luxemburg, waarna La Roja op maandag 12 Oktober het uitduel tegen de Oekraïne speelt. Namens Barça zijn Gerard Piqué, Marc Bartra, Jordi Alba en Sergio Busquets opgeroepen. Ook de voormalige Blaugrana’s Cesc Fàbregas, Thiago Alcántara en Pedro Rodríguez zijn door Vicente Del Bosque opgeroepen voor deze duels.

Ivan Rakitić is opgeroepen voor Kroatië. De Kroaten staan momenteel derde in groep H en spelen in de EK kwalificatie op zaterdag 10 Oktober thuis tegen Bulgarije. Op 13 Oktober volgt het uitduel tegen Malta.

Ook Argentinië speelt twee kwalificatiewedstrijden voor het WK 2018. Eerst spelen de Argentijnen op 8 Oktober thuis tegen Ecuador. Op 13 Oktober speelt Argentinië uit tegen Paraguay. Voor deze duels is Javier Mascherano opgeroepen.